BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, August 14, 2009

Kitakah seterusnya???

Dalam hidup kita ni banyak sangat perkara yang berlaku samada kita nak atau x.... Kalau perkara 2 kita memang nak macam naik gaji ke (aku memang nak sangat ni), dapat husben kaya ke, tibe2 menang duit berjuta2 ke memang la kite suke kan... Tapi kalo benda yang kite xsuke, sapelah kite nak mengelak.... Allah bagi sume benda ni pada orang yang DIA sayang...

Dulu memang la aku rase tensen sangat kalo ade benda buruk jadi dalam hidup aku. Tapi ade 1 benda yang jadi pegangan aku sekarang ni tiap kali musibah datang... Ingat, yang ALLAH xakan uji hambaNYA melebihi kemampuan hamba itu sendiri. Maksudnya, bile ALLAH bg 1 musibah tu kat kite sebenarya kite mampu atasinya walaupu kite rasa x.

OK kite move ke topik sebenar... Kebelakangan ni banyak sangat kes kematian mengejut yang terjadi kat dunia ni... Paling senang nak tengok kalo kematian selebriti la kan... Dari Raja Pop, ke pengarah terkenal negara kite dan yag terkini perginya seorang yang boleh kite panggil IKON NASYID negara......

Ade sorang kawan pernah cakap... Dalam banyak2 perkara kat dunia ni... Dia paling takut ak hadapi masa tua... May be she was rite.... Ramai perempua xnak tua... Xnak muke berkedut, takut husben cari lain n mcm2 lagi la... Pendapat peribadi aku plak kan, lebih baik la kalo aku sempat tua dr mati muda. Sekurang-kurangnya ade banyak lagi masa aku nak bertaubat.

Sekurang-kurangnya aku harap kalo lah da sampai turn aku bia la ade petunjuk dulu. Mcam sakit ke (Tapi kalo ble x lama sangat la). Pada aku kematian mengejut ni memang menakutkan. Takut sangat kalo mati dalam keadaan yang x berapa nak elok... Contohnya tengah drive sambil denga lagu bukan2 (Aku da stand by cd nasyid dalam kete, punyalah takut), tengah kutuk orang ke.... Mintak dijauhkan la... Sume orang nak pergi dalam keadaan yang baik kan.,.. Dalam keadaan khusnu khatimah katanya... Same2 la kite berdoa... Amin!!!!!!!!!

Untuk sape2 yang kenal aku, mintak maaf lah banyak2 kalo ade buat slah kat korang... Mesti ade kan... I am human.... Kalo ade hutang yang aku xingat 2 jangan malu2 mintak ye.........

p/s Bile denga lagu di pondok kecil n pergi x kembali teringat arwah abah n arwah hanizaa... Semoga roh mereka ditempatkan di kalangan orang beriman... Amin...

1 comments:

vassillissa said...

huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~